Jag har nu sysslat med den här bloggen ett bra tag. Som allra flitigast var jag faktiskt i början. Problemet var bara att jag hade dålig koll på bloggandet och andra social medier och inte hade någon bra kläm på hur jag skulle få läsare. Efterhand har jag blivit lite klokare. Men jag tänkte därför göra lite extra reklam för ett axplock av mina allra första poster, som handlar om olika händelser och anekdoter från mitt arbetsliv. Håll till godo:

Brända bleck luktar illa – Om ett roligt möte med en sarkastiskt reparatör

Första grälet – Om hur första grälet på ett nytt jobb kan öppna ögon för konflikterna på arbetsplatsen

Grupptryck är bra – Om att som ny tvingas ta ställning – Which side are you on?

”När jag serverade Kungen” – Som titeln antyder, fast det var en kollega som serverade

Gå hem, sjukling – Vi som ser det som ett större problem att folk går sjuka till jobbet än stannar hemma när de är friska

jultomte – en arbetsplatsrapport – Tragikomik i tomteuniform

När jag ändå är i rekommendationsvarven kommer här lite andra bloggar också. Läs kallskänkans nya dikt – En arbetares liv är billigt, kamrater i Indien har äntligen skapat en blogg – Faridabad Workers Newspaper. Kolla även in den nya bloggen Knytnävskalas. Sen finns det massa annat bra också, men det har säkert mina läsare koll på redan.

Från Konfliktportalen.se: Fredrik Jönsson skriver ”Nu har politikerna tagit över nyhetsredaktionerna”, Anders_S skriver Göteborg-Borås Järnväg och syskonbanan Borås-Alvesta, L. O. Kristoffer Ejnermark skriver Mussolini var brittisk agent, Jinge skriver Muslimer – gå med i SD!

För mer vänsterbloggar besök http://www.konfliktportalen.se.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,