Jag brukar inte stjäla godis av barn, delvis känns det taskigt men det är också lite för lätt. Det är liksom ingen sport. I vanliga fall brukar jag inte heller kommentera de uppenbara dumheter som står i tidningar dagligen. Därför tänkte jag först bara uppdatera min förra post när jag såg att SvD skrev om konflikten på Lilla Karachi i Stockholm.

Men ett par av prylarna som Maria Abrahamsson (och även en hel del bloggare) skriver är bara så pantat att jag måste säga nåt.

Maria Abrahamsson skriver att inga svarta pengar betalats ut, för det finns inga bevis för det. Källan till det är, hör och häpna, restaurangens revisor! No shit, Sherlock? Revisorn förnekar alltså att hans arbetsgivare betalt ut svarta pengar… En lekman som jag skulle i och för sig att kunna hävda att – ”Vad fan skulle han annars säga?!”.

Jag har då och då jobbat svart (inom restaurangbranschen faktiskt, som av en ren slump) och har nu ett stort och skrämmande tillkännagivande att ge – Vi skrev inget kontrakt! Inte heller fick jag lönen insatt på post- eller bankgiro. Så det är knappast förvånade att det inte finns nån dokumentation, vem skulle vara dum nog att skriva kontrakt för ett svartjobb?

Jag misstänker att Maria Abrahamsson och bloggarna inte behövt jobba svart så mycket, men kanske är det så att Maria Abrahamsson och diverse skumma högerbloggare vill ha skriftliga kvitton och skriver kontrakt med de svarta barnflickor, prostituerade och snickare de anställer?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Intressant.se? Klicka på länken i så fall