Här kommer ett liten mellaninlägg så länge. Dels vill jag berätta att jag omorganiserat bloggen en liten smula – för det första har jag samlat ”första persons” beskrivningar från arbetsplatser (främst min egen men även andras) under kategorin ”Jobb” så det ska vara lättare att hitta, den andra förändringen är att jag lagt till länkkategorin ”Arbetskamrater” för de länkar som också behandlar arbetsplatskamp på ett liknande och mer direkt sätt. Länktips på bloggar som skriver om jobb (helst med ett konfliktperspektiv) tas tacksamt emot.

Tycker du att detta är intressant? Tryck då här så får fler läsa det

Sedan vill jag hälsa två hemsidor välkomna – Avgrunden och Antipolitik. Antipolitik är ett forum för diskussion och debatt och Avgrunden är lite av en bloggportal som bevakar och hämtar in artiklar från radikal bloggar (däribland Kim Müller…).

Och som en extra liten hälsning till antipolitik.se publicerar jag här Sven Melanders utmärkta sketch om anti-politik.

I denna sketch ser vi Sven Melander i rollen som Vänstern (med anhang) och nån anonym (som sig bör) skitunge i rollen som Arbetarklassen. Ett par dialektiska parhästar att grunna över medan ni ser den är dessa:

Politik vs Antipolitik
Formellt parti vs Materiellt parti
Bruksvärde vs Bytesvärde

Roligt: Andrea Doria och Badlands Hyena

Uppdaterade konfliktare på sistone: Zwitterjon, Vida Latina om Uribe, Samhällsfeber, Autonoma Kärnan om Malmö26.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,