Jag pratade med Muraren (känd från inlägg som Kainsmärket på bowling) och han berättade om att han, som så många andra, blivit varslad. Med sedvanlig galghumor berättade han en anekdot från sitt jobb:

– Kunden var skitsur och skrek och levde rövare, till mig sa han: Om inte det här jobbet blir klart i tid kommer jag inte betala ert företag, bara så ni vet!

– Jag svarade med illa dold skadeglädje att det gör mig absolut ingenting, jag är redan uppsagd!

Ska man hitta något positivt med varslen så är det just det här. Jag tror seriöst att anledningen till att dödsolyckor på jobbet inte slog nya rekord i år (som det såg ut i somras verkade det så) är varslen, de har förhoppningsvis lett till att folk inte sliter ut sig i onödan. Maska och rädda liv!

Tycker du att detta är intressant? Tryck då här så får fler läsa det

Nyheter om varsel: Dn, AF

En annan som är varslad är Vardagspussel. Och på Dom ljuger går det snabbt utför.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,