Jag har tänkt från den dagen jag startade bloggen att det nog skulle komma en polisanmälan förr eller senare. Mina lågoddsare har nog varit inläggen om att bränna lyxbilar och de praktiska tipsen för att få höjd lön på McDonalds. Så jag var lite förvånad när jag insåg att mitt tramsiga inlägg om FRA blev anmält av någon som verkar vara väldigt förvirrad (man kan ju se det som ett smart sätt att marknadsföra sin egen blogg, men den här människan verkar inte ha alla indianer i kanoten). Det är också märkligt då jag med det inlägget bara ville sträcka ut en hjälpsam hand till FRA.

Tycker du att detta är intressant? Tryck då här så får fler läsa det

Nå, det vore en överdrift att säga att jag är speciellt orolig, jag hoppas att jag har en bra bild av rättsbalken i det sammanhanget och mig veterligen är inte ”oförskämdhet” brottsligt. Men jag ska visst skickas till Svalbard tillsammans med vissa andra dissidenter, så Svalbard blir väl vår tids FRAlcatraz.

Annars har jag alltid varit svag för rättshaverism, en viss beundran för fanatism har jag alltid haft, men det här är mest sorgligt. En länk till inlägget där det meddelas att jag (och jävligt många andra) är polisanmälda – plikten framför allt

Ett par av de många andra anmälda: Fria vingar, Avgrunden, Svensson, Trotten.

Något som är lite allvarligare är att även Berlusconi jiddrar med Pirate Bay – läs mer här.

Konflikt: Petter, AK om musik.

Läsvärt: Astrum Rubrum om Ensamheten som gemenskap, psykiatrin jiddrar med arbetsförnedringen, en blogg om Rikemanssjukhuset Martina, Dom ljuger går från klarhet till klarhet, och Kvinnor om utomfacklig kamp – DIY-LAS!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,