Uppdaterat: Nu är alltså strejken slut, om de följde ninjans tips vet jag inte.

Manusförfattarna fortsätter sin strejk i amerikat. Jag är inte övermåttan insatt i konflikten men önskar dom såklart allt gott. Har man dessutom George Clooney och och den desperata hemmafrun Eva Longoria på sin sida kan det ju knappast gå fel?!?

En som har desto mer konkreta tips än mig är denna Youbtube-ninja, massor med matnyttigt, håll till godo:

När det gäller arbetsmarknadskonflikter i Sverige så blev det ingen strejk på Gröna Lund, detta har jag skrivit om tidigare. Man har bland annat fått igen att gränsen för ungdomslöner ska ”ner” till 21 år (varför man ska tjäna mindre när man gör samma jobb över huvud taget är fortfarande en gåta för mig). DN har skrivit om detta.

Tidningar om manus-strejken: Sydsvenskan, HD.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,