kaffe.jpg

Jag har just lagt till Kaffe & Kanyler till mina länkar. Det är en vårdare som skriver sina funderingar om att jobba inom vården, sin arbetsplats och arbetskamrater. Vårdaren beskriver det själv såhär – ”Han skulle vilja använda den här bloggen för att ventilera, för att för sig själv kanske få en klarare blick över arbetet och arbetsplatsen genom att skriva ned händelser och tankar.

Att göra det i bloggform därför att han vill dela med sig av sina eventuella erfarenheter och förhoppningsvis få del av andras erfarenheter och tankar. Han anser nämligen att det är så vi kan utvecklas, stärkas och effektivare kämpa för ett drägligare liv.”

Som en del läsare säkert inser så är det samma tankar som fått Kim Müller att börja blogga.

Det finns massa bloggar på nätet om allt möjligt, men märkligt få beskriver sin situation som arbetare. Jag läser en del vänsterbloggare ibland, som Svensson, Petter eller Trotten. Och det är såklart trevligt att läsa åsikter om allt möjligt från vänster, men för min egen del är jag mest intresserad av att höra vad andra arbetare har att säga om sitt jobb och sitt liv. För jag tror att det är på våra arbetsplatser vi måste börja, och vi måste börja kommunicera, berätta om våra egna erfarenheter, känna igen oss och jämföra de kamper vi redan för.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,