Som jag tidigare skrivit om blev det en viss konflikt angående den 26-årige montör som ändrade sin frisyr. Hans arbetsgivare, Stefan Dinesson på Reklamfabriken i Helsingborg, tyckte att han skrämde kunderna.

Ett rätt tramsigt påstående i mina öron, det känns som att det handlar mer om annat än frisyren. I alla fall så har det nu gått ännu längre, och Markus har blivit sparkad! Han är inte med i facken så möjligen måste han skaffa fram en egen jurist för att driva frågan. Jag är ingen stor facksupporter men tycker nog det finns en poäng att vara med, t ex för såna här juridiska tvister. Massa människor har skrivit massvis i frågan, så jag bidrar med en limerick helt enkelt!

En skånsk yngling och skyltmontör
fick en elegant rödssvart frisyr
Hans chef då upprört gnyr
Du är nu alldeles arbetsoför
och förpassa dig strax utanför!

Det kan tilläggas att det här är första gången jag skriver limerick…

För övrigt är skulle jag vilja veta hur hans arbetskamrater reagerat i den här konflikten. För det är i första hand hos dem han måste se sig om efter stöd, det har som bekant inte hjälpt så mycket med uppmärksamhet i media.

Några bloggare som skrivit om saken: Svensson, Kyrkoordnaren, Byxorna nere, Danielsson lakejer.

Tidningar som skrivit om detta intressanta fall: HD, DN, SvD, Sydsvenskan, AB.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,