26 november

boss01.gif

Datorn krånglar igen. För tredje gången den här veckan. Och varje gång en kund ringer sitter jag där som en idiot och kan inte svara på de frågor som ställs. Såhär har det varit hela tiden sen jag började på det här jobbet. Och boven i dramat är IT-chefen.

Från början var jag inte fast anställd här och trodde att problemen berodde på att jag därför inte hade rätt program och tillhörighet och sånt. Men nu verkar det som det är samma för alla, för alla klagar.

IT-chefen är en självgod skit som inte frågar någon annan om råd, vilket har resulterat i att halva IT-personalen har bytts ut på ett par år och att mängder med folk på företaget är sura på IT-avdelningen. Det skall sägas att de andra där, de som jobbar under chefen, är justa allihopa och det huvudsakligen inte är deras fel att allt strular även om man undrar om de vet vad det gör ibland.

Nåväl, ni vet när man har en känsla av att något kommer att hända. Den känslan har jag när det gäller IT-chefen. Grytan kokar.